If you want to find out how news-driven media brands are innovating in 2015 there really is no better place to start than Lucy Küng’s excellent book Innovators in Digital News.
Verleger wollen ihre großen Reichweiten im Web und Mobile besser monitarisieren: Interview mit Stephan Scherzer, Hauptgeschäftsführer des Verbands Deutscher Zeitschriftenverleger (VDZ) - erschienen
Keeping a very close eye on the media and the advertising industry is central to the role of Alina Hückelkamp. The Chief Strategy and Innovation Officer of Razorfish Germany is responsible for the
In the United States podcasts are “re-emerging” as a business model for publishers and unlike a few years ago, advertisers are now willing to bet on audio downloads, writes Ulrike Langer for the
Anyone in the UK who has downloaded the new iOS 9.1 update to their iPhone or iPad may have noticed one new feature - and no it’s not the middle finger emoji that everyone’s talking about. Chris
The Digital Innovators' Summit is a place to hear about the future of media and technology from the innovators who are driving change. Here are 7 leaders in media on why you should attend the event.
Chris Price talks to Future’s content and marketing director Nial Ferguson about licensing Gawker Media’s tech website, Gizmodo, and others in the UK and how this helps the company grow.
Mit einem prominent besetzten Panel zum Thema "Faszination Print" glänzte der Verband der Zeitschriftenverlage in Bayern (VZB) auch in diesem Jahr wieder auf den Medientagen München.
Fast alle Fachverlage setzen Schlüsselkennzahlen ein, um Ziele und Erfolge ihrer digitalen Geschäfte zu messen. Das ist das Ergebnis der neuesten Blitzumfrage der Kommission Digitale Medien der
Annette Weber, seit 2007 Chefredakteurin von Instyle, seit 1995 bei Burda, übergibt die Chefredaktion von Deutschlands auflagenstärkstem exklusivem Fashionmagazin und dessen digitalen Auftritten an